søndag 2. januar 2011

Riktig godt nytt år!

Det kjennes i grunn like herlig ut når man står i inngangen på et nytt år med blanke ark, og nye muligheter. Siden jeg fikk Benedicte har månedene rast avgårde, og nå har jeg allerede feira to nyttårsaftener med skatten min. Tenk det! I året som kommer blir Benedicte hele 2 år! Men, før den tid så skal hun begynne og gå, si flere ord, prøve seg på nye utfordringer og sjarmere mamman og pappan sin masse. Dere kan tro vi gleder oss! 


I jula har vi kost oss i trøndelag, men tiden ble som alltid for kort! Det minner oss til stadighet på hva vi går glipp av og hvor godt det hadde vært å være nærmere familie og venner. Jannike og Trond fikk ei herlig lita datter 1. juledag, og det gjorde innmari godt å i allefall få sett lille nurket. Deres eldste sønn, og Ragnhild og Mortens skjønne frøken har også vokst og blitt noen herlige selvstendige barn. Sist jeg så de var de på gulvet og stabba i rundt. Nå løp de avgårde, snakka tydelige setninger og ord. 


Jeg fikk laga en bleiekake til Jannike også, som jeg heldigvis rakk å gi til henne før vi dro.

Det kjennes fælt å være så fremmed for sine venners barn, så jeg håper med årene at vi nå kommer oss til trøndelag og at Benedicte Sofie får bli bedre kjent med våre venner, sin tante og onkler, og ikke minst besteforeldrene sine. 


Uansett, tusen takk for ei kjempe fin feiring i trøndelag! Vi har kost oss stort :)
Også en kjempe stor takk til alle gaver til oss, og Benedicte! Alt har vært helt fantastisk fint og nyttig! :)


Ettersom at julefeiringa i år ble lagt til trøndelag (var i stryn i fjor) så sendte foreldrene til Sølve julegavene nedover til oss før jul. Vi valgte derfor å åpne disse før vi reiste oppover, rett og slett på grunn av plassbesparing. Så Benedicte fikk fyre løs med julegaveåpning, og det falt i god jord! 
Kjempe glad for å åpne gaver.

Vi måtte prøve en av kjolene hun fikk.




Sommerhatten måtte prøves også. Blir fin til sommern :)


Så fikk hun smykke og armbånd. Kjempe spennende.

Hun var ikke helt begeistret for å ta på seg armbåndet, men når det kom på skjøt hun fram hånda, og utbrøt "OI!!". Dette var populært :)


Igjen, tusen takk for gavene! :)


I år har vi feira nyttårsaften på Sørlandet. Min første nyttårsfeiring hjemmeifra. Cecilie og herlige lille Kine feira kvelden sammen med oss. Vi spiste kalkun og hadde en nokså rolig feiring sammen :) Takk for besøket! 
Benedicte syns rakettene var spennende, studerte lysene og sa stort sett "OI!!". 


I helga har vi bare kost oss vi tre, slappa av, gjort praktiske gjøremål og tatt det rolig. I morgen braker hverdagen løs. Så vi har bare roa helt ned. 
Benedicte Sofie har tegna litt, testa sitt nye akebrett og lekt med ball. Hun har fått veldig iver etter klementiner og jeg tror virkelig ikke hun kan få nok. Det er også blitt veldig gøy og mate oss. Så hun deler heldigvis litt klementiner med oss. Gjerne etter at hun har smakskontrollert den selv;)


Ellers har jeg fått ferdig noen småprosjekt, som benk i gangen, hyller på stua og sånt :)




Fikk ordna meg en liten "julekrans" i gangen.

Nye herlige dørmatta mi som jeg har hatt noen uker nå, veeeldig fornøyd!



Fått på plass benk i gangen, med kurver under sånn at det skal gå kjappere og finne fram luer,votter og lignende til Benedicte. Hun har forøvrig funnet ut at det er gøy å tømme kurvene selv;)




Kjøpt meg en liten praktisk kurv til å ha i gangen med raggsokker i. 


Benedicte har fått på plass madrass i kosekroken sin. Ble lillastoff med mørkelilla elefanter, men jeg syns det ble for mørkt. Så mulig jeg skal finne et annet stoff og sy et nytt trekk :)




Billyhyllene er på plass med belysning :) Veldig deilig og slippe den store sorte romdeleren:)

I morgen skal lille frøkena vår i barnehagen og det tror jeg blir godt. Hun er helt propell for tiden, og mamma og pappa klarer ikke å finne på nok gøy. 

Ønsker alle et fint 2011! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar