søndag 13. november 2011

Juleforberedelsene

er i gang. Kanskje ikke så godt i gang som jeg skulle ønske, men i det minste er jeg i gang!
Flere av julegavene er kjøpt inn, og pakka inn. Bare sende de i fra meg, så er en god del av de i boks :D

Sammen har vi sett på litt julepynt vi vil ha, anskaffet fire kubbelys til adventsstaken og kjøpt inn gavepapir og pepperkakedeig fra Ikea.


Litt julepynt og stæsj er på plass. Både fra IKEA, Åhlens og Home&Cottage

Koselige sysler! Og nå gleder jeg meg til pepperkakebaking og julemusikk, noe vi dog skal vente litt til med. Men, det er jo så koselig og ha noe å se fram til.
Så da kjøpte vi oss litt julemusikk og noen andre CD`er som kan stå på i bakgrunn mens vi vasker, baker og pynter. Cant wait!
Det er noe eget med CD`er :)



Vi har planlagt litt, og skal planlegge litt mer hva vi skal ha og ikke skal ha til jul. Men, noen varme puter og pledd er vi enige om er på sin plass.
Vil gjerne ha en pute eller to som er røde, og utover det tror jeg vi har det som trengs til å stupe i hver vår sofa når kvelden ankommer.

Varme puter hører vinteren og julen til

Så er det kjøkkenet da.. Vårt falleferdige, slitte og lite kjøkken. Størrelsen får vi ikke gjort så mye med. Men kjøkkeninnredninga og mer skap- og benkplass kan vi defintivt gjøre noe med.
Så vi har skissert og tegna kjøkken, om og om igjen. Nå tror vi at vi har landa på ei tegning vi kunne levd med.
Nå gjenstår det bare å bestemme oss, skal vi pusse opp kjøkkenet nå?
Mens vi enda tenker på det, har vi vaska og malt taket til jul i det minste. Og taklampa var klar til å byttes ut. På grunn av det elektriske, måtte vi ha en lampe med stor sokkel. Vi har lett og lett, kjøpte til og med en skinne som ble for liten. Men, løsningen fantes selvfølgelig på IKEA. Så da ble det nok en lampe fra IKEA. Godt å få taklys på kjøkkenet igjen, etter en uke uten!




Adventskalenderen er under plalegging, og jeg har montert litt. Så håpe jeg det blir en grei kalender til slutt. Her er en liten titt av hva som brukes til årets adventskalender :)


Og vi har selvfølgelig kjøpt årets julekjole til Benedicte Sofie, en gammelrosa tyllkjole.

Naturligvis syns vi hun ble kjempe fin;)



Noen andre som er i gang med juleforberedelsene? :)

4 kommentarer:

  1. Benedicte Sofie har fått en kjempe fin kjole. Håper hun kan bruke den nyttår også. Gratulerer lille venn med ny kjole. Klæmmmmmma fra mormor.

    SvarSlett
  2. Å til Ann-Kristin og Sølve. Gratulere med nytt til huset. Dere er flinke synes jeg. Håper dere får ei fin adventstid. Klem klem fra mamma/svigermor.

    SvarSlett
  3. Så utrolig koselig den strikkaputa var, hvor kan man oppdrive den??;)

    Håper du får en flott helg!

    SvarSlett
  4. Sparkjøp faktisk! :)
    Finnes i lilla, grå og hvit/offewhite! :)

    SvarSlett