søndag 13. november 2011

Gratulere så mye med farsdagen kjære pappa, Sølve og andre fedre.

Idag har vi feira farsdagen fra morgen til kveld.
Benedicte forstår vel ikke så mye annet enn at pappa får pakke, og at vi kan spise kake. Men, for henne holder det i massevis.

I går fikk vi unna masse ærend, men utrolig nok står det flere igjen. PUH!
Ettersom mobilen min har starta med å tulle under samtaler med folk og andre små feil (som at vekkerklokka ikke ringer), bestilte jeg meg ny. Og herligheten kom i posten i går.
Det var stor høytidlighet når jeg pakka ut vidunderet, en hvit Samsung Galaxy S2:D
Jeg rakk vel såvidt å lade den, og sette i sim-kortet mitt før Sølve løp i rundt med den helt vill og satte seg inn i all mulig funksjonalitet. Og i dag har jeg fått installert "nødvendige" app`er, som flyinformasjon fra avinor og nrk radio. Dette måtte jeg ha - måtte jeg vite!
Men, den ser rimelig bra ut, og jeg liker den veldig godt selv altså!


Og det er ikke bare far og mor i huset som denne falt i smak for, også 2-åringen vår så sitt snitt til å ta den i bruk. Ikke snakk om at mamma skulle få snakke med tante alene. Nei, her hadde Benedicte Sofie noen ord med i laget.
Så her har jeg konkurranse om min nye flotte mobil! (og ja, mamma og pappa! Jeg skal passe på Benedicte og mobilen min!).


I dag starta vi med og bake kake og sette på egg.
Benedicte baka nesten helt alene, med litt hjelp av meg til å måle opp, Hun hjalp til med det meste. Søl blir det, men kosen med å gjøre sånt sammen overskygger at jeg må vaske mer etterpå.

Vi smører forma

Og vi visper og rører! 

 


Og med litt søl får vi fylt oppi forma

 Etter vi var ferdig med å bake, spist frokost og lekt en stund. Var det på tide å ta seg en god og lang dupp for Benedicte. Over TO timer sov hun, DET er lenge siden sist! Når hun våkna var det første hun sa "KAKEEE!". Og da var det bare å dekke på og ordne til. 
Og hun sto riktignok veldig klar, og fulgte med. Skjea i hånda og bedende øyne. 
Vi kan ikke motstå det hver gang!

Enkel (men god) gulrotkake ble servert for dagen.


 I går var vi på Home&Cottage, og da kjøpte vi oss et trebrett og en ny Tine K. home glass.
Brunt denne gangen, og vi er fornøyde! Veldig fornøyde :)
Lysene er så fine både i dagslys og når det er mørkt.




Og når kaken endelig ble kuttet opp, da var lykken komplett.
Og det tror jeg gjelder både far og datter! Gulrotkake og kaffe på far, og gulrotkake og melk på datter.


Nå venter litt sen, men god middag! Nemlig, SODD! Og da, INDERØYSODD!

Ha en fortsatt fin farsdagskveld! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar