lørdag 25. september 2010

Skrot,baby og maling

Da har vi entret en ny helg, og deilig er det!
I dag vi vært noenlunde effektiv. Benedicte Sofie starta dagen tidligere enn vanlig, men det passa egentlig ypperlig da vi skulle levere avfall på renovasjonsanlegget i dag. Vi leide oss henger fra i går, så vi sto ute i skikkelig ruskevær (kan kanskje tilregnes som en mild storm) og fylte hengeren med allskens skrot. Det var virkelig bra at det var mørkt og vått, sånn at jeg ikke så hva jeg satte fingrene i...

Så i dag har vi kjørt to lass, skulle strengt tatt kjørt et tredje. Men vi får ta igjen hengerleie en annen dag innen vinteren setter inn.
Etter vi var ferdig med å kjøre skrot, hev jeg meg rundt og fikk mala strøk to på konstrastveggen på Benedictes rom. Ble veeeeldig fornøy med fargevalget. Så får vi se om jeg er like fornøyd når rommet er ferdig. Det kjennes langt igjen dit. Veldig langt.
En liten smakebit av rommet så langt;

FØR:

ETTER:
Det blir en vegg med duuus, fin lillafarge. Resten blir i hvittoner :)

Så bar det innover til Hong Kong. Neppe landet, derimot restauranten. Der venta Cecilie og Raimond på oss, med sin vesle 8-dager gammel frøken. Nydelig, og liiiiita. Tenk at vår vesle Benedicte engang har vært så liten. Vi inntok en lunsj/middag og fikk overrekt en liten kurv fylt med noen gaver :) Ser ut til at den ble verdsatt også, og det liker vi :)


Når vi kom hjem, la vi vårt vesle troll. Og hun sovna, på første forsøk! Vi er enda litt i sjokk. Men, vi kjenner derimot at dette kan vi virkelig bli vant med. Deilig å ha kveld.
Så har vi hevet oss rundt med første strøk på resten av veggene. Ikke helt ferdig enda, men jeg må nesten nyte litt lørdagskveld foran tven. En film tenker jeg vil gjøre susen.

Forrige uke var jeg på perfect home party, og i går fikk jeg varene mine. Jeg bestilte ikke så masse, men blant annet denne rammen som skal få en egnet plass i gangen. (Når vi blir ferdig med den også).



I dag var vi forøvrig innom biltema, noe vi egentlig er ganske ofte. Ja, vi har slitt ut våre metre der inne snart tror jeg. Og i dag tvang jeg på Sølve sin første verktøykasse! So here it goes;


Nå skal verktøy, skruer,spikre, avbitertenger, hammere, målebånd, og alt annet stues i denne verktøykassa og alle de andre verktøykassene vi må kjøpe framover. For nå har det virkelig blitt en del verktøy. Over alt! 

Benedicte Sofie har fått seg en herlig hvit lue, må riktignok lokkes med ting for at den ikke skal rives rett av. Men, i de sekundene er på er hun om mulig enda søtere ;D

Med mobil og fjernkontroll er vi god utrustet....

Ha en fin helg!

2 kommentarer:

  1. Fine farger på rommet til Benedicte. Fikk dere kjørt bort badekaret? Dere får mye tid til overs nå når dere ikke må lete etter verktøyet... :-) Fin lue.

    SvarSlett
  2. Herregud så nydelig hun er i den svære lua! :D

    SvarSlett