søndag 12. september 2010

Varmepumpe og annet

Da har jeg ikke særlig grunn til å klage på temperaturen her hjemme lengre, tvert i mot!
Nå har jeg gått fra og fryse til å svette etter varmepumpa kom i hus. Og godt er det! Skal bli spennende og se hvordan det blir til vinteren når den virkelig må jobbe. Den er iallefall enormt stillegående og det er behagelig :)

Siden sist har jeg nå fått merka en hel del av klærne til Benedicte Sofie, så nå får vi tatt med oss en hel del klær til barnehagen. Blir spennende og se hvor godt det holder i vaskemaskina nå da, eller om maskina blir lappa med merkelapper!
Så har jeg kjøpt en kuuul matboks til Benedicte, skal se om jeg får tatt et bilde i morgen :D

Benedicte Sofie har forsøkt seg på fingermaling igjen, med et nytt herlig resultat :)


Til entreen har jeg kjøpt meg en helt nydelig kiste med røsslyng, de er riktignok ikke helt friske og fine på bildet. Det er noe med meg, blomter/planter og vanning som er litt vanskelig for å samsvare. Men, jeg jobber hardt med det, og jeg kan meddele at røsslyngen nå har fått vann. Et glass! Tenker at jeg skal rive på det et glass til i morgen. Spandabel kan man si!


Benedicte mangler stadig vekk klær, akkurat nå er det pysjamaser, og på lindex fant jeg to helt herlige!

Lille my pysjamas ble en hit. Benedicte ville helst klatre ut av vogna for å få fatt i denne. Derimot var hun ikke like ivrige når vi kom hjem og pakka den ut av posen. Men, jeg tenker at hun sikkert helt gjerne vil ha den. Vi leser jo bok om mummi som leter etter lille my daglig;)


Vår egen lille sleeping beauty. For det er jo det hun er:D


og baksiden av pysjen, sett noe så søtt? Speil i baklomma ;D

Jeg har vært på nille og kjøpt mer lilla lysholdere, syns de var kjempe søte. Nevermind den ubehandlede vinduskarmen på bildet. Vi vet ikke om vi orker å male de før vi har fått på mdf platene først. Vi må av med vinduslistene snart uansett så.

Og i dag kom denne koppen i posten;


Jeg klarte ikke å motstå fristelsen når jeg bestilte fremkalling av bilder hos fotoknudsen. Benedicte må jo ha sin egen kopp :)

Ellers har jeg dyrka agurk! Steike altså.. agurkplanten henger faktisk, men en nokså stor agurk har uansett grodd fram. Nokså stor. Tror jeg må dele et bilde i morgen. Som bevis! Jeg, Ann-Kristin i stor mangel på grønne fingre/hender har dyrka en agurk! Oh lord, det KREVER bildebevis...

Ha ei fin natt!

1 kommentar: