onsdag 4. januar 2012

Nytt kjøkken

og jeg ELSKER det!
Skulle så gjerne hatt et større kjøkken, et MYE større kjøkken. Hatt et høyskap for ovn. Men, utifra størrelsen og mulighetene vi hadde er vi fornøyde!

Dette prosjektet har tatt tid, og vi er i skrivende stund ikke ferdig enda. Men, det gjenstår ting som lister, sokler, noen håndtak osv. Pluss å montere noen få overskap. Men, vi kommer i havn etterhvert!

Sånn så kjøkkenet ut da vi kjøpte huset;


Det som ikke helt kommer fram på bildet over, er at skuffene måtte løftes opp og draes ut. Skapdørene hang halveis på. Enkelte hyller i skapene var av så dårlig forfatning at vi måtte forsterke platene og bruke flere beslag for å holde de oppe. Benkplatene var nedslitte og skikkelig "klissete" å ta på. Og, JA! det var kun den lille benkplassen dere ser her!

Under oppussingen;

Veggene er tapetsert, fått på plass noen skap, vask og benkplate.
Gulvet er lagt og vi er i gang med å montere skrog.



Vi valgte mdf-plater på veggen bak kjøleskapet. Og malte i en farge som passa med tapeten. Fargevalget ble vel vanilje fra jotun.


Endelig fikk vi montert italieneren vår på kjøkkenet, og det var en ren LYKKE når rørleggeren kom å monterte kran å oppvaskmaskin. Etter flere uker uten vann på kjøkkenet var det helt urealistisk å endelig kunne sjenke seg et glass vann fra kjøkkenet.

Valgte en stooor, passe dyp vask, slik at jeg f.eks kan vaske større kasseroller og stekeplater uten å måtte søle over alt.

Og til bilder av kjøkkenet til jul. Ikke akkurat rydda og klart.

Liftgardinene fikk komme opp til tross for at vi mangler lister

Drivved, ser litt mørkere ut på bildet enn i virkeligheten





Bak koketoppen (forøvrig INDUKSJON <3) og vasken skal vi ha glassplater etterhvert. Men, i mellomtiden løser vi det med hvite veggplater fra IKEA. Ikke montert de opp enda, men skal sette to bak komfyr og to bak vasken.
På bildet har vi heller ikke fjerna folien fra ventilatoren.

 

Tapeten, beige/hvit.

 Og i år slo jeg til, og anskaffet min kjære en kaffemaskin til jul. Og den falt heldigvis veldig i smak!
Selvfølgelig ble det en med hvit front;)

Under vinduene her var det ingen benk eller skap. Helt åpent ubrukt rom. Vi diskuterte muligheten for sitteplass, men så behovet for benkeplass som mye større.
Og jeg gleder meg til å bake her når jeg kommer ned! Tenk så deilig å kunne ha bakebrettene på rad og rekke bortover. Faktisk LYKKE!


Så får jeg komme med noen nye bilder når vi har fått opp vitrineskapene på veggen, mer belysning, fått på soklene, listene og siste fronten. Jeg ELSKER simpeltheten tanken på å komme ned til mer bankplass og MASSE SKUFFER :D

1 kommentar:

  1. så utrolig fint!gleder meg til å se de ferdige bildene :)kjenner jeg ønsker meg veldig et nytt kjøkken selv, siden vårt er fra 1965!

    SvarSlett