søndag 16. oktober 2011

Bursdagsfeiringer

I helga har vi feira bursdager, Benedicte på fredag og jeg på lørdag :) Hatt en kjempe fin helg mao!
Vi har vært så heldige å få besøk av Stryn og Verdal i den sammenheng, så Benedicte har storkos seg med fire besteforeldre i hus. Det har ikke mangla oppmerksomhet, det er iallefall helt sikkert! :)

Før helgen må Benedicte prøve mammas sko, litt store enda men det kommer seg.


Kvelden før er det baking, pynting, vasking og innpakking av gaver.
Og selvfølgelig barnehageantrekket legges fram.


Muffinsen med to lys er klar for servering på senga fredagsmorgen.


Men, før vi overrasker jubilanten sto vi veldig tidlig opp og laga et fruktpinnsvin Benedicte skulle ha meg seg i barnehagen. Forsto det som at barna i barnehagen hadde kosa seg veldig med frukta, og godt er det!


Men, nå er vi klar for bursdagssang! Dog veldig trøtte!


Og det var jaggu jubilanten også!


Men etter å ha spist gulrotkakemuffins og åpna første pakke (med hinkelpinkel og ullsokker), våkna vi til litt mer.


Gavebordet har begynt å fyllt seg opp.

Og bordpynten er klar. Jeg lagde blant annet rosa papirblomster til pynt.


Drikkeglassene fikk en rosa sløyde.


Og selvfølgelig rosa roser! (Jeg ELSKER rosene fra mestergrønn)


Lagde pynt av servietter, veldig enkelt og greit :)

Bordet er pyntet og klart. (Mangler bestikk, men utover det nærmer vi oss)
 


Bursdagsbarnet har komt hjem fra barnehagen med krone.

2-år! Tenk det.. HERLIGE 2-ÅR!

Barnehagen hadde laga bursdagsplakat, HIPP HIPP HURRA!

Og vi er i ført bursdagskjolen og er klar for åpning av pakken.
Selvfølgelig måtte vi ha en kjole i barnehagen og en hjemme!


Benedicte fikk bare fine flotte gaver, jubilanten var absolutt veldig fornøyd! :)

Så venter vi spent på hjemmelagd lasagne! :)

Jeg må bare innse at jeg langt ifra er noen baker/konditor. Kaken ble ikke helt som planlagt, da jeg stressa med den imellom pynting av bord og laging av lasagne. Men, vi kom i mål til slutt. Og det viktigste er at den smakte godt, og det har vi blitt enige om alle mann. Defintivt god!

Jubilanten er like glad til legging :)

Så kom dagen min, jeg fikk masse fine gaver og er strålende fornøyd.
Vi fant ut at vi tok med oss litt kjeks og kaffe og dro på Kalvøysund.
Mormor og Benedicte ser på utsikten

Hinkelpinkel er selvfølgelig med!

Vi var kjempe heldig med været, fin høstsol og greie temperaturer.




Vel hjemme igjen, lagde pappa biff med godt tilbehør, så kosa vi oss med Danquiz på nrk og slappa av sammen. Helt herlig helg!

Tusen hjertelig takk for gaver, besøk, hilsener og oppmerksomhet!
Vi har hatt en minnerik helg <3

1 kommentar:

  1. Oisann så fiiint du har pynta og ordna:-)
    Her faller ikke mye til tilfeldigheter. Ser ut som en kjempefin buradagsfeiring! Så topp at du blogger om slikt sånn at vi langt oppi nord kan følge med:-) Fine store Benedicte!

    SvarSlett