mandag 25. januar 2010

Tilbake i full rulle på sørlandet

Da er jeg tilbake på sørlandet igjen, og har allerede vært hjemme ei uke!
Oppholdet i trøndelag har vær fantastisk, og jeg savner det å ha familien og venner i rundt meg.
Men, forhåpentligvis blir det ikke lenge til jeg tar turen hjem igjen :)

Nå er dåpen overstått, og vi er veldig fornøyd med dagen :) Ikke store selskapet, men uansett nokså hyggelig!
Benedicte Sofie lot seg døpe uten å skrike, og når vi kom hjem for å ha selskapet bestemte hu seg like gjerne for å sove så lenge vi har gjester. Noen minutter etter at gjestene hadde dratt våkna selvfølgelig tulla, og det ble full rulle fram til leggetid.

Naturligvis tok vi masse bilder fra denne dagen, (blir jo ALDRI nok bilder når det gjelder tulla vår;P), og gjengir noen av dem her. (Kjenner jeg meg rett blir det vel haugvis).



Først noen bilder av bordsettet hjemme, pynta bordet kvelden før :)



Laga skokort til bordkort :)


Pynta bordet med sommerfugler

Laga noen helt enkle blomsteroppsatser selv :) Veldig fornøyd med blomsterkrukkene :D

Bestilte servietter fra noespesielt, og ble super fornøyd :)



Pynta lysene med å stryke på bilder av snuppa, og litt glitter og stas :D



Kjøpte små søte glasshjerter til å ha på gavebordet :)




Tulla vår er døpt, og finner ut at hun like gjerne kan sove seg gjennom resten av gudstjenesten :)




Presten som døpte henne.


Koser seg med tante og onkel etter dåpen :)




Kakebordet :) Innholdsrikt for 11 personer!


Kaka Ragnhild laga.

Når jeg ser tilbake på bildene fra dåpen er jeg glad for at pappa, Stig Atle og May-Britt var så snille og hjalp meg å ta masse gode bilder. For jeg og Sølve var nesten litt fjerne, men jeg velger å si at det var med god grunn :D
Men, bildene vi tok får i grunn duge på bloggen :)

Ellers er vi i gang med å pusse opp lillegangen! I går fikk vi kjørt i gang den nye slipemusa vår, og har nå slipt ned dørlister og dører. Så har vi vaska ned gangen, så i dag har jeg et lite håp om å få sette i gang med maling, men må vente til Sølve er hjemme fra jobb:)

På lørdag var vi i Kristiansand på fretex, og jeg fikk dratt hjem et bord til 200 kr. Skal pusse det ned og male det hvit og se om det kan passe inn her. Er så dritt lei av å ikke ha bord!
Jeg var også innom plantasjen og fikk kjøpt meg en nyyydelig lysestake til halvpris, og ginseng tre :D Skal legge inn bilder når jeg får tatt :) Sølve tok livet av det som var av planter og blomster mens jeg var hjemme så ;P
Benedicte måtte selvfølgelig få seg to leker når vi hadde utflukt heeelt til Sørlandssenteret, om det var mest stas for foreldrene eller hu vites enda ikke.

Og det minner meg på; for i går var det faktisk stor stas i heimen! Benedicte Sofie satt i vippestolen sin, og tok plutselig tak i løva med speil og kjente masse på den! FLERE ganger! Selvfølgelig tok vi bilder, og skrev ned datoen for når dattera vår BEVIST tok tak i en leke selv. Det bekrefter bare det vi foreldrene har følt på lenge, dattera vår er og blir et stooort geni!

Tilbake til kupp! Tidligere denne uka var vi innom kremmerhuset, og da hadde de disse nyyyydelige lilla krusene jeg har sett så lenge på, til 10 kr stykket!! Så da ble det 6 krus, og 6 tallerkener. Så nå er det bare å komme på kveldsmat ;D
Og når jeg var hjemme i trøndelag, fikk jeg kjøpt 14 plagg til Benedicte på Cubus til 280 kr! Nemlig 20 kr plagget! Jeg kjenner jeg liker å gjøre gode kupp :)

Forøvrig kjøpte vi et fint speil på bohus på tilbud også, kommer bilde når vi har fått det opp på veggen :)

Jeg kjenner nå at jeg må skrive oftere, for jeg har da så altfor masse på hjerte ved vært blogginnlegg.
Vel, nå har lillemor våkna, og dagen er i full gang med lyder fra rainforest babygymmen, jeg kjenner jeg må ha meg en kopp te!

1 kommentar: