søndag 1. mai 2011

Påsketur til Sverige

De siste ukene har vært utrolig travle, morsomme og koselige.
Uka før påsken fikk vi besøk fra Trøndelag, mamma og pappa tok nemlig turen! Jeg hadde jobba hele uka før, så det var utrolig godt å slappe av noen dager med mamma, pappa og Benedicte. Med et innslag av Sølve etter han var ferdig på jobb.
Tidlig skjærtorsdag sa vi hade til de på togstasjonen. Jeg skulle jobbe selv på skjærtorsdag, men tiiiidlig langfredag starta Benedicte, Sølve og jeg opp med mål Varberg! Vi tok fergen over fra sandefjord til strømstad. Benedicte storkoste seg med buffe på ferga, for så å trille rundt etterpå og se på alt og alle. Det skulle ikke mangle på oppmerksomhet fra andre reisende hvertfall.
Vel framme over grensa tok vi en tur til nordby. Jeg måtte SELVFØLGELIG innom Søtrene Grene. Vi ankom en helt fantastisk "camping" i Varberg. Hadde eget strandhus med uteplass, oppvaskmaskin, to soverom og med en fantastisk strand i umiddelbar nærhet.
Vi skal definitivt tilbake!

Hovedattraksjonen for meg var naturligvis ULLARED, Holy MOLY! Jeg skal tilbake. Det var billig og masse fint, nå gjenstår å sjekke kvaliteten på det vi har kjøpt oss. Benedicte har testa softshell jakke i dag, jeg har vaska kaffeservise i oppvaskmaskina samt en hel haug med andre klær. So far so good.

1.påskedag pakka vi sammen, og kjørte innom gøteborg. Der vandra vi litt i en stoooor park, som heter slottskogen. Stor fin park, med noen dyr. Virker som det er veldig tilrettelagt for barn på sommeren med "barnas djurpark", og det beste av alt. Det er helt gratis!
Etterpå tok vi en tur innom sentrum, før vi satte kursen mot Strømstad. I strømstad lå vi på daftø, veldig grei og koselig camping. Som holder på å bygge opp en piratpark. Det blir spennende!
Mandag tok vi turen innom nordby igjen, for å handle med oss mat, litt klær og apotekvarer hjem.
Kom hjem litt senere enn leggetid på mandag kveld, men Benedicte sovna godt vel hjemme i sin egen seng.

Utrolig nok, så er Sølve med en annen gang. Til og med til Ullared. Og han har til og med begynt og sagt at han angra seg på at han ikke kjøpte det og det! OÆÆ!

Som vanlig så tok jeg lite bilder, koste oss så underveis at det ble liksom ikke tenkt på å knipse i hytt og pine. Men, jeg har iallefall tatt noooen. Og litt av hva vi kjøpte med oss:D
Men, for å ikke gjøre dette til nok et laaaaangt innlegg, lager jeg heller et nytt innlegg med noen innkjøp vi gjorde på turen :) Så her kommer noen få av turen vår.
Vi var tiiidlig oppe. Fyller diesel før vi skal rekke ferja fra Sandefjord.

Været i Arendal var dårlig når vi for herifra.

Men, noen få timer til på vei mot Strømstad ble det skyfri himmel og soool!

Benedicte Sofie koosa seg på bufeet. De hadde jo til og med dessert. 
Vel framme på kvelden, reisesenga var god å ha med. 

Ullared var unnagjort og vi koser oss med en is etter en handletur.

Dagen etterpå er vi klare for en gåtur i slottskogen. 

Og til og med her tar vi oss tid til en is i finværet. 

Siste dagen, vi sjekker ut fra daftø. Sølve vasker gulv ;D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar