torsdag 3. desember 2009

En rosa elefant...

...fikk vi i hus i dag!
Benedicte Sofie måtte få seg et nytt dyr som avgir sang/lyd, etter at pappaen hennes ble litt vel ivrig på den forrige jeg kjøpte og dro rett og slett av herligheten som man skal dra i for å sette i gang musikken. Så inntil vi har funnet noen syflinke(det er vel ikke et ord engang?) bestemødre, får hun kose seg med abc-sangen fra denne rosa elefanten:)

Er den ikke fin? ;)

Ellers har jeg og lille snupp tråkka litt rundt i Arendal i dag. Rettere sagt inne på Arena (kjøpesenter). Snøen fant veien til sørlandet over natta, så vi ble mildt sagt noe forundret da vi sto opp tidlig i morges. Ettersom det blåste så surt, og jeg hadde glemt votter og lue, ble det ikke mye tråkking ute.
I dag tok vi buss for første gang med vogna. Det gikk fint det! Takk til damen som var så snill å hjalp meg å løfte ut vogna! :) Men, jeg innså hvor viktig det var å holde godt på vogna, for bussjåførene kjører ikke akkurat pent!

Tulla ligger i vogna si ute på verandaen nå. Så lenge det ikke er for kaldt, kan hun like så greit sove godt ute :)
Snøen ligger på verandaen som dere kan se. Ikke store mengdene, men nok selv for en trønder!


Amarylisen min har begynt blomstringa. Og det syns jeg er utrolig koselig. Tenk så kjedelig om de skulle venta med å blomstra til vi var på vei nordover til jul!
Jeg har selvfølgelig tatt bilde av denne røde herligheten, og synet av den minner meg på at jeg gleder meg enda mer til jul:)

Jeg får vel ta fatt på noe husarbeid igjen, mens Benedicte sover. Det tar vel ikke lange stunda før hu er våken igjen, så her gjelder det å være noenlunde effektiv! :)

1 kommentar:

  1. Stig Atle sier. " Blomsten var fin, elefanten var finere, men Benedicte Sofie var finest!" Vi har også kjøpt inn typisk juleblomster, nemlig hvite svibler. I tillegg bakte vi pepperkaker med Tiril i går, så nå lukter det jul i leiligheten vår også!

    SvarSlett