onsdag 2. desember 2009

Dagene som flyr...

For det skal sies, dagene flyr med en liten baby i hus.
Jeg føler jeg akkurat er ferdig med en runde med mating, bleieskifting, kosing og få henne til å sove, så er det jaggu på med en ny runde! Men, det stadfester bare at ting er akkurat sånn som det skal være :) Hovedbeskeftigelsen min i disse dager er jo først og fremst lille tulla vår!

Det har skjedd en hel masse siden siste (og første!) blogginnlegg. Fredagskvelden var skikkelig koselig. Vi kosa oss med masse god tv underholdning, og hjemmelaga pizza. Hvitløksdressingen er priceless! Funnet ut at jeg kan spise en fra heinz(?), og den er kjempe god. Dermed har hjemmelaga pizza blitt en fredagsfavoritt.

På lørdag kom vi oss opp tidlig med tanke på at vi kunne sovet så mye lengre, ettersom det er lørdag og vi alle har fri :D For de som lurer på tidspunkt kan vi si at vi var oppe rundt halv elleve!
Vi skulle til Kristiansand, for å fotografere tulla vår hos Silvana. Vi skulle være der klokken halv to. Og tenkte vi hadde gooood tid, men akk nei! Med babyrutiner (som foreløbig ikke er innarbeidet rutiner enda), dusjing av far og mor, samt frokostspising og pakking, så kom vi fram rundt kl. 14. Noe som kanskje ikke var så ille likevel?
Hellen hadde også med jenta si, så vi drev og veksla på å bli fotografert.
Vi fikk fotografert Benedicte Sofie (som til tider var ilsint), og noen av oss sammen. Resultatene har vi enda ikke sett, men håper og tror det ble noen bra! :) Skal absolutt legge ut noen bilder når vi har fått de.
Etter fotoshooten måtte jeg selvfølgelig innom Indiska, der jeg fikk kjøpt meg 6 enkle og fine drikkeglass. May-Britt og Stig Atle vil vel kjenne igjen de. Blanke med bobler inni :)
Jeg har jo også 6 vinglass i samme serie/stil, så sikra meg også drikkeglassene. Urutinert av meg å ikke ta bilder av disse, men skal prøve å bli flinkere.
Etter litt vindusshopping var magen til Sølve skrikende, så vi fant ut ved et raskt wap søk på gule sider (takk gule sider!) at det fantes en kinarestaurant rett oppi gata. Dermed endte vi der!
Etter et godt måltid satte vi kursen tilbake hjemover. Etter mating av tulla, bleieskift, osv begynte vi og stryke gardiner, samt få på plass flere ting. Tok noen bilder i den sammenheng. Bildene ble riktignok ikke gode, men får duge i denne sammenheng.
Her er gardinene oppe! På et av fire vindu :D
Ikke tenk på forskjellige farger på stearinlys og sånn! ;)



Her er vi i gang med stryking av gardiner til vindu 2! I skrivende stund mangler vi enda en gardin på det vinduet, kanskje den kommer opp i kveld? :)



Pynta avlastningsbordet mitt litt, koselig med masse lys :)



På søndag vaska jeg soverom og bad, samt rydda enda mer. Dermed stekte vi kalkun, og hadde en himmelsk middag. Hellen kom for å få hjelp med noen oppgaver i finansregnskap, og spiste samtidig med oss.
Jeg skulle selvsagt tatt bilder av en nystekt kalkun, men der glapp rutinene litt igjen!
Så nå gleder jeg meg vilt til å komme hjem til nyttårsaften til pappas stekte kalkun, for det er definitivt "dinner of the year"! :)

På mandag var vi alle mann til legen. Der jeg hadde 6 ukers kontroll, og fikk samtidig svineinfluensavaksine og vanlig influensavaksine. Sølve ble litt mo i knærne da vi kom inn, og begynte straks og fable om smertene, at han skulle stikkes, at han nærmest kom til å dø (iallefall sånn det hørtes ut som utfallet kom til å bli). Men, han ble knipsa opp i stolen, og fikk seg to greie stikk han også.

Tirsdagskvelden fikk jeg omsider tid til å lage en enkel "adventsstake/dekor". Den ble seende ut slik;


I kveld skal jeg se om jeg ikke finner meg et nytt prosjekt, har fått rydda opp i storgangen i dag. Men, oppussing av den får vi vente litt med. Dro frem scrappesakerne litt i går kveld, så kanskje jeg finner på noe der :)
Men, nå blir det først og fremst hjemmelaget lapskaus/betasuppe (skal riktignok innrømme at den er oppvarmet rett fra frysen;P)
Avslutter med et bilde av gullene mine, ha en fin kveld!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar