mandag 9. april 2012

Nå er det lenge siden

jeg har skrevet noe her. Det har skjedd mye på godt og vondt de siste månedene, så tiden har på mange måter ikke strukket til, og lysten har heller ikke vært på topp til å blogge.

Nå når våren er her, håper jeg på mer energi, og tid med mine kjente og kjære. Jeg har allerede vært en del i trøndelag i år. Og det har vært veldig godt, og kanskje veldig nødvendig :)

Det er jo veldig koselig at noen av dere har spurt etter nye blogginnlegg! :)

Nå har snart vi snart nådd sluttstreken for påska 2012, og vi har kost oss veldig! Tatt det rimelig rolig, og kosa oss på tur. :)
Idag har vi vært hjemme og kosa oss ute i litt regn. Men temperaturen har vært upåklagelig, likevel om den var langt i fra de 20 graderne vi hadde tidligere i mars. 

 Benedicte koser seg med sandkassa si, og hyla av fryd da hu oppdaga at bøttene var fulle av vann i dag. Da kunne hun lage sølekaker, og det til og med i hånda!!

Det er blitt skikkelig vår ute, og tidligere i mars har jeg beisa plattingen med jotun terassebeis i fargen Nordisk tre. Her er riktignok plattingen våt, men dere får et visst intrykk.
Gjerdet bak skal grunnes og males når finværet kommer igjen :)


 I skråningen har rosene begynt å spire, tulipanbladet har komt opp og thujaen vokser.
Vi flytta nylig sandkassa hit. Så det skal fylles på med mer bark i skråning og rundt sandkassa der, så skal vi få sådd plen nå snart. :)
Langs husveggen blomstrer det som bare det. Vi hadde i grunn ikke trodd det var mer blomsterløker i jorda, sånn som vi drev og gravde og styra i fjor. Men, jammen overlevde de.
Skal få gjort noe langs husveggen snart, men enn så lenge får det blomstre å stå i! :)


På nedenfor sida, har vi et stort område som vi sjelden bruker. Men, vi har plassert en sklie her. Og den er jammen populær av vår minste i hus :)
Husveggen på bilde er den eneste som ikke er mala enda, men den skal taes til sommeren. Vi må bare avgjøre om vi skal ta i bruk stillas eller stige. Vi kommer desverre ikke ned med noen lift da, det ikke er noen vei å kjøre ned liften. Tenk om jeg kunne tenkt meg å invitert en gravmaskinfører med en gravmaskin, noen lass med bortkjøring og hitkjøring av jord. Og planert denne sida av huset!!

 Og noen lurer sikkert på hva grøfta på siden av sklia er... Vel, i fjor høst da jordbærplantene hadde gjort sitt i kasser og krukker på verandaen håpa jeg på å kunne berge de ved å grave de ned i hagen. HOHO! Jammen er det noen få av de som er litt grønne og ser ut til å ha overlevd, men det spørs om de vokser seg store nok. Jeg holder pusten, og følger spent med hva som skjer!
Kryss fingra for minst en jordbær med meg!


 I dag så jeg også at plommetreet spirer, og det liker vi! I fjor ga det oss masse deilig plommesaft :)
Og når vi er inne på "innhøsting", så plukka jeg de første tulipanenen fra hagen i dag. Koselig! :) Så nå står de så fint på bordet her :)

 Middagen i dag, ble lammestek! NAMNAM!
Den ble skikkelig god, og pappas oppskrift på hjemmelagd saus ble like god som alltid. Vi er temmelig gode og mette :)

I dag har vi også vaska og rydda på rommet til Benedicte Sofie, at en person på 2 år kan rote så mye og legge ting på de rareste plasser er nærmest uforståelig! :)
Men, vi kom da kjapt i mål, og da tok jeg meg tid til å få diss herlige postkortene i rammer. Benedicte er så glad i mummi, så når jeg fant kortene måtte vi ha med fire hjem. Så nå gjenstår det å finne ut hvordan jeg skal henge de opp :)

 På turen fikk hun seg også drikkeflaske og spiseunderlag i Mummi-serien. Kjempe stas å få servert vann fra denne flaska i dag. "MAMMA.... SE!! VANN!!"

Og til slutt, når smårollingen vår var bada, og lagt ned i senga. Dro jeg fram oppkutta frukt og varm smeltet sjokolade til Sølves begeistring. Så nå har vi kosa oss med dessert også :)
Påska har som sagt vært helt fantastisk, og jeg håper dere alle har hatt en veldig fin påske også! :)

Ha en fin uke! :)

2 kommentarer:

  1. å så fine bilder ,,og hvor har du kjøpt den sjokolade frukt greia hen sånn e n vil jeg og ha ,,deilig med vår,håper du har det bra:)

    SvarSlett
  2. og jeg trenger hjelp til å lage en header på bloggen min kan du hjelpe meg siden din er jo ssssåååååååååååååååååååååå fin?

    SvarSlett